איך מתחילים שגרת סלף-קייר?

סלף קר, בניגוד למה שהתרגלנו לחשוב, לא חייב להיות אינסטגרמי. זמן הטיפוח העצמי לא חייב לקחת לנו ערבים שלמים, לדרוש תכנונים או הוצאות גדולות. Self-care יכול להיות עניין של כמה דקות ביום, לעשות דברים בסיסיים שחשובים לבריאות שלנו, שינקו לנו את הראש, המיינד, או הספייס שלנו. זה המדריך שלנו לסלף קר, שכל אחד יכול לעשות, בכל יום, בכל זמן. ניתן לכם ספויילר – אנחנו חוזרות לבייסיקס. ממש לבייסיקס.

 

קריאה
קריאה היא דרך מצוינת להשקיע בעצמנו – להחליף כמה דקות של מסך ביום בקריאה, אתגר קטן שכיף (וקל!) לצלוח ויש לו כל כך הרבה יתרונות. על פי מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סאסקס, קריאה במשך שש דקות בלבד ביום יכולה להפחית את רמות הלחץ בעד 68%. כאשר אנחנו קוראים, אנחנו מתמקדים בסיפור או במידע שיכול להסיח את דעתנו מהדאגות או הלחצים היומיומיים (ולאחרונה, יש הרבה כאלו). 

ומה עוד? לאתגר את המח להתמקד ולהתרכז, לשפר זיכרון, אוצר מילים, רפלקציה עצמית ובאופן כללי להפוך אותנו לבן אדם טוב יותר מכולם (ובעיקר פשוט תוכלו להשחיל משפטים אלגנטיים כמו "אני סיימתי עכשיו אחד של אלבר קאמי")


מתי הכי מומלץ לקרוא? מתי שהכי כיף – לפני השינה. החליקו למצעים מפנקים אחרי מקלחת כיפית בסוף יום, השאירו רק את האור הקטן דולק, ותשקיעו כמה דקות בספר שמונח ליד המיטה (כן, זה שאמרנו לעצמנו שנסיים תוך חודש אבל מינואר הוא מתפקד כרהיט). למה לפני השינה? כדי להשיג שינה איכותית וטובה – אתם כבר יודעים שזה היסוד הכי חשוב בבריאות שלנו. קריאה מקדמת הרפיה והרגעה, שמקלות על ההירדמות ועל שנת לילה מניפיק. 

שתיית מים
הכמות מומלצת היא בערך 3 ליטרים ביום. הדבר ידוע לכל, אבל מים תורמים לבריאות השיער והעור שלנו, משפרים את העיכול שלנו, מאזנים את טמפרטורת הגוף שלנו, מרענן ועוזר לאנרגיה שלנו. איך שותים מספיק? מתחילים דבר ראשון בבוקר עם כוס מים. לוקחים בקבוק לכל מקום. מסיימים את היום עם תה. מוסיפים למים לימון, נענע, או פירות שיעשו לנו יותר חשק לשתות. שמים תזכורת בטלפון. זה כל כך חשוב אבל כל כך קל לשכוח, ועם זאת, כל כך פשוט ליישם.

 


 

כתיבה
אתם יכולים גם לקרוא לזה "ג'ורנלינג". זה טרנדי, אבל די בסיסי. תשמרו יומן ותכתבו בו כל מה שעולה לכם לראש – מה מקשה עליכם להירדם, מה מעסיק אתכם, על מה אתם אומרים תודה, מה גורם לכם אושר? כתיבה על החוויוות שלנו, של המחשבות שלנו מגבירה את המודעות העצמית שלנו, ועוזרת לנו להגיע לתובנות על דפוסי התנהגות שלנו. היא מגבירה את היצירתיות שלנו, את יכולת הביטוי שלנו, ואפילו את הביטחון העצמי שלנו. איך להתחיל? אתם לא חייבים לעשות את זה על הבוקר, אתם לא חייבים למלא עמודים שלמים, פשוט תכתבו כשמתחשק. כשבא לכם לפרוק, לשתף אבל בצורה הכי אותנטית וניטרלית, אז תשלפו את היומן הקטן בתיק ותשרבטו כמה שורות. אחרי זה, תקראו מה שכתבתם, ותגלו דברים די מעניינים על עצמכם.

 

שינה טובה


כמו שאנחנו אומרות תמיד, זה הכי חשוב, למצב הרוח ולבריאות הכללית שלנו. שינה טובה ואיכותית היא לגמרי סלף קר, כי יש לה כל כך הרבה יתרונות חשובים. איך ישנים יותר טוב? שומרים על לוח זמנים קבוע של שינה – משתדלים ללכת לישון ולקום בערך באותן השעות בכל יום. יוצרים סביבת שינה טובה ונוחה – עם מצעים איכותיים, שנותנים לעור שלנו לנשום, שמווסתים את טמפרטורת הגוף במהלך שנת הלילה, לדוגמה, חומרים נושמים במבוק יכולים לספוח לחות וליצור תחושה אוורירית יותר על העור בקיץ. אל תזלזלו בכמות ובאיכות השינה שלכם, כל הקפה שבעולם לא יחליף שינה רצופה וטובה.

 


לסיכום, סלף קר יכול להיות בדברים הקטנים, היומיומיים, לא אלו שמצטלמים הכי טוב, אלא מה שבני האדם עשו במשך שנים ויעשו במשך שנים – אבל לפעמים נוטים לשכוח אותם. אל תוותרו עליהם, תפרגנו לעצמכם, תקפידו עליהם, ותראו שיפור משמעותי בבריאות הכללית ובאנרגיה שלכם. אין דרך אחת לעשות את זה, אין זמנים קבועים – לפעמים מספיק רק להחליף מצעים כדי לישון טוב, לסיים עוד בקבוק של מים כדי שהעור יזהר, לקרוא 2-3 דפים כדי להפעיל את הראש ולכתוב על השיחה המעצבנת בעבודה כדי לשחרר ממנה. אלוהים נמצא בדברים הקטנים.

 

עוד במועדון הכותנה: שמיכות וכריות לילדים | סדינים למיטה